8 komentářů

  1. PET-G to je materiál, který nemám rád, přijde mi jako mnohem snazší tisk ABS. Akorát to u Anety chce tepelně izolovat spodní stranu hotbedu, původní čínský hotbed nemá dostatečný výkon a tak ohřev a udržení teploty prosazující 90 stupňů Celsia je problematické. Já toto vyřešil nalepenim samolepící izolace s hliníkovou fólií. Shodná se používá v automobilech k odizolování motorového prostoru od kabiny.

    • tvecera

      Já se u ABS obávám hlavně smradu. Jinak bych do něj určitě šel. Na ABS se mi líbí především to, že je možné jej po výtisku velmi jednoduše upravoval, vyhladit chyby např. acetonem.

  2. Michal

    Dobrý den.
    Už jsem byl rozhodnutý PETG Plasty Mladeč vyhodit. Nedařilo se nastavit sw CURA ,tak aby byl výtisk k světu. Vetšinou jsem měl obalený chumel filamentu kolem trysky. Pomohla změna Retraction distance: 6 mm . Děkuji. Informace k nezaplacení.
    Dám taky jednu do placu. Dlouho jsem se trápil s odlepováním výrobku od podložky. Testoval jsem lepidlo CORES , pásky,lak na vlasy , ABS v acetonu ard.. Na konec jsem narazil na 3D LAC ve spreji. Cena strašná .. cca 500Kč /400ml . Můžu vám říct, že jak ho zkusíte, tak všechny „lepící“ vychytávky zahodíte z okna. Už nikdy jinak. Perfektní povrch. Téměř nemožné díl sundat 🙂 Nádhera.
    Mám jeden dotaz . Nemáte zkušenost s tiskem NYLONU ?? To je taky oříšek. Nemáte otestovaný nějaký CURA Profile?

    • tvecera

      Děkuji za typ, zkusím. Aktuálně mám na tiskárně magnetickou podložku a společně s lepidlem v tužce je přilnutí první vrstvy perfektní. Taky po zkušenostech s většími tisky tisknu kolem výtisku vždy brim – díky tomu už ani při větších výtiscích nemám problémy se zvedáním rohů. U plastů Mladeč je potřeba speciálně u PETG nastavovat vyšší teplotu hotendu. Aktuálně pro bílý PETG filament používám 250 – 255 C.
      S tiskem z nilonu bohužel nemám zkušenosti. Chci ale vyzkoušet Prusament od Průši. Dle fotek výtisků na netu vypadá parádně.

  3. Martel

    Nezkoušel někdo lepit PET-G rozpouštěním? Měl by si s ním poradit např.:
    tetrachlorethane/phenol,
    1,1,1,3,3,3-Hexafluoro-2-propanol,
    o-chlorophenol
    Dichloromethan
    trichloroethan + phenol

  4. Jirka

    S PETG jsem se také dost natrápil. Vlastně den a půl 🙂
    Zkoušel jsem i tzv teplotní věže ale moc jsem z nich „nevyčetl“. Nakonec po „lítém“ boji jsem se dostal na teplotu 255°C tryska a podložka 70°C. Rozdíl mezi prvními tisky byl zatraceně znát 🙂

    • tvecera

      Mám velmi obdobnou zkušenost. Taky u PLA od Mladeče nastavuji o pár stupňů vyšší teplotu. Když už ale člověk překoná prvotní problémy a nastaví si profil, tisk z PETG není o moc složitější než z PLA. Před časem jsem pořídil magnetickou podložku a tak i oddělení výtisku od podložky se mi výrazně zjednodušilo. Stačí vzít podložku a jednoduše ji ohnout :).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *